Muziekfietstocht langs Schermer kerken op maandag 29 mei (2e pinksterdag)

31 maart 2023 | 1 minuut lezen

De kerken van Schermerhorn, Stompetoren, Grootschermer en Noordeinde organiseren gezamenlijk een muzikale fietstocht.

De formule is eenvoudig: u fietst op eigen gelegenheid en er kan worden gestart bij een kerk naar keuze.
Op elk heel uur, 13.00, 14.00, 15.00 en 16.00 uur, begint in iedere kerk langs de route een optreden.
Ieder optreden duurt ca. 25 minuten.

De afstand tussen de kerken- tussen de drie en vijf kilometer- maakt het heel goed mogelijk om van kerk tot kerk te fietsen.
U geniet van de muziek, kunt even heerlijk uitrusten en hebt dan weer voldoende energie en alle tijd om naar de volgende kerk te fietsen. Uiteraard is het bij slecht weer of andere ongemakken ook mogelijk om de tocht per auto af te leggen.

Het aanbod aan muziek is zeer gevarieerd: van intieme songs en rauwe blues tot koormuziek. En van bluesy saxofoonmuziek tot klassieke stukken.

De toegangskaarten à € 10,= p.p. zijn aan de deur contant te verkrijgen bij alle deelnemende kerken vanaf 12.00 uur.
Reserveren is niet mogelijk, vol = vol!
Aanvang optredens 13:00 uur. Laatste optreden is om 16:00 uur.

PROGRAMMA

Protestantse Kerk Stompetoren - saxofoonensemble The Blue Chairs speelt van blues tot Bach

Grote Kerk Schermerhorn - Close Up; 8 stemmige vocal groep zingt eigentijdse harmony, pop, rock, ballads afgewisseld met cabaret en jazznummers.

Dorpskerk Grootschermer - het jeugdige strijkkwartet Fontana speelt voor u de sterren van de hemel.

Noordeinder Vermaning - Marcel Kapteijn & the Raindogs; met hun eigen intieme songs en rauwe blues gecombineerd met de interactie met het publiek zorgen zij voor een intieme huiskamer- achtige sfeer.