Wethouder Ad Jongenelen over erfgoed in Alkmaar

23 januari 2023 | 1 minuut lezen

“Daarom ben ik heel blij met de kerkenvisie waar de afgelopen jaren hard aan gewerkt is en die 15 november is gepresenteerd in de Grote Kerk in De Rijp. Heel goed dat die visie er nu is. Je zou bijna zeggen, waarom nu pas? Ik ben er later bij betrokken geraakt, maar wat ik ervan gezien heb, daar heb ik alleen maar lof voor: Goeie participatie, goeie communicatie en een mooi eindproduct. Hij ging dan ook vlekkeloos door de gemeenteraad. Zo’n visie is van groot belang. Kijk, zo’n gebouw staat er nu en je bouwt het nooit meer opnieuw. Dus als je er nu wat mee kunt, behoud je het voor eeuwig. En dat kan op veel manieren. Je kunt niet overal een boekenwinkel in zetten zoals in Maastricht. Maar de appartementen in de St. Josephkerk, zijn allemaal verkocht. Dus dat is ook een manier.

Lees het hele interview