Vraag
Kees Oud 2 jaar geleden

Abrbo goedgekeurde dakladders

Beste Collega Kerkbeheerders,

Ik ben op zoek naar een adres waar we voor de kerk van West-Graftdijk twee koppelbare dakladders kunnen kopen.

Ik zag dat de Grote Kerk in Alkmaar ze heeft hangen op zolder. Altrex verkoopt géén voor Nederland goedgekeurde.

Ik hoop dat iemand een adres weet .

Kan iemand mij verder helpen?

Lees meer over: Dakladders
Statistieken
1 antwoord
Profielfoto van Anne Pauptit Anne Pauptit
1 jaar geleden

Dag Kees,

Sorry voor traag antwoord, ben pas onlangs lid geworden van het Platform.

De aluminium dakladders die je in de kap van de Grote Kerk in Alkmaar zag zijn in 2017 aangeschaft, bij de webshop alertshop.nl https://alertshop.nl/catalog/product/view/id/9720/s/aluminium-dakladder-met-14-treden/category/319/ , of als de link niet werkt: ga naar 'alertshop.nl' en kies achtereenvolgens 'ladders en trappen', 'dakladder', en 'aluminium ladder met (12. 14, 16 of 18) sporten'.

Want het aantal aanwezige (houten) leiladders uit 1992 bleek te kort te zijn, waardoor er tijdens de inspecties te veel verplaatst moest worden. De houten ladders zijn ook nog in gebruik. Op advies van de Monumentenwacht werd ditmaal voor aluminium gekozen, vanwege het gebruiksgemak. De houten haken waarop de ladders zijn opgehangen, zijn niet standaard en op bestelling gemaakt (dik multiplex).

Let bij bestelling op de verschillende verkrijgbare lengten. Wat nodig is is afhankelijk van de positie van de aanwezige dakhaken, en van de lengte van het dakvlak.

Succes!

Anne